Poprzedni temat :: Następny temat
Regulamin na 2012 r - dyskusja
Autor Wiadomość
Agniess 
A7
fotograf :)



Dołączyła: 29 Lip 2007
Posty: 115
Skąd: ok Poznania
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011 10:50   Regulamin na 2012 r - dyskusja

Witam. Przed nami ostatnia runda w sezonie 2011, zatem czas zastanowić się nad regulaminem na kolejny sezon. Jakie macie propozycje zmian w regulaminie na 2012 r w bmw-challenge?

Tutaj możecie o tym pogadać ;-)

Ja osobiście z mojego punktu widzenia mam dwie sprawy dotyczące zawodów:
- po pierwsze zależałoby mi żeby zawody nie pokrywały się z wyścigami na Torze Poznań, nie chciałabym mieć dylematu, na które zawody jechać będąc fotografem obu imprez.
A przy okazji uczestnicy startujący w wyścigach mogliby wtedy przyjeżdżać do nas, potrenować. Może to się jeszcze rozwinie w tym kierunku...

- po drugie dobrze gdyby zawody odbywały się w soboty, ponieważ w razie rundy odległej, gdzieś na drugim końcu Polski jest możliwość zostania i wrócenia spokojnego do domu w niedzielę, bez pośpiechu, bez zmęczenia, bezpieczniej.
Przykład Ułęż: zawody są w niedzielę, my mamy ok 7h do przejechania, jeśli zawody się skończą nawet o 18, to w domu jestem koło 1-2. A jeszcze muszę się dostać do Wrocławia na zajęcia, kto inny do pracy itd. Może to i mój problem, ale w tym przypadku jest to po prostu wg mnie złym rozwiązaniem. Zawody odbywające się w niedzielę nie dają możliwości zostania dłużej po imprezie i zmuszają do szybkiego powrotu do domu, będąc zmęczonym na maksa - taka podróż powrotna w tym momencie nie jest dobrym pomysłem, mało bezpiecznym.


W tej chwili tyle ode mnie :)
_________________
www.agniess.kujawa.org.pl
 
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011 19:32   

Cześć wszystkim, poniżej moje propozycje co do regulaminu - niektóre będą propozycjami zmian, niektóre propozycjami pozostawienia obecnego porządku:

1) jestem za tym żeby zawody tak jak w tym sezonie - odbywały się w sobotę.
2) popieram propozycję agniess, żeby nie pokrywały się z wyścigami
3) zdecydowanie postuluję o rundę w Koszalinie i noclegi w hoteliku BRYDAR - Ci co byli wiedzą o co chodzi :)
4) jeśli chodzi o regulaminy techniczne:

hobby - bez zmian - może dopuściłbym odcięcie zapłonu na 7000, bo taki chip kosztuje grosze a podnosi Vmax, przy założeniu że ograniczenia mocy pozostają bez zmian.

sprint - dwie opcje (ze względu na kosmiczną przepaść w ilości momentu którym dysponuje silnik 2.8)
1)dozwolenie 2.8 w nadwoziu compact, lub
2)ograniczenie pojemności do 2.5 w każdym nadwoziu, a limity mocy ustawione na większe dla cięższych samochodów, czyli

1)2.8 compact - limity mocy tak jak to ma w chwili obecnej 328i (210KM i 300Nm)
2.8 coupe i sedan - limit podniesiony - ze względu na możliwość rozbudowy o kolektor dodlotowy 2.5 (240KM i 320Nm)

2)limity mocy: compact (175KM i 250Nm), sedan i coupe (200KM i 260Nm)

jeśli chodzi o klasę sport, to muszę się głębiej zastanowić nad technicznym, ale jestem za delikatnymi zmianami aby puchar zyskał nieco na atrakcyjności.

(może dociążanie pierwszej trójki odpowiednimi wagami 30, 20 i 10kg - tak jak to miało miejsce w DTM i BTCC)?
_________________
FreitagFahrerMotorsport
 
 
szyszek 
N0



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 6
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011 20:20   

Odnośnie dnia zawodów, moim zdanem sprawa dość dyskusyjna:

wariant niedzielny owszem zakłada powrót do domu będąc wykończonym, ale z drugiej strony: daje szansę przejechania spokojnie w miejsce zawodów w sobotę i wypoczynek przed startem.

Z perspektywy osoby startującej w Hobby - jak najbardziej podzielam zdanie Marcina odnośnie przesunięcia odcinki.

Kwestia raczej kosmetyczna: na jakiej zasadzie przydzielane są numery startowe? Punktacji w generalce?
Myślę, że fajnie byłoby przydzielać nr. klasami - przykładowo kolejno klasy open/sprint/sport/hobby.
 
kons6 
N0


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 11
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011 23:36   

propozycje ode mnie:

- (chyba już nie pierwszy raz) zmiana podejścia z:
1 przejazd bez pomiaru + n przejazdów mierzonych próby
na n+1 przejazdów mierzonych - najgorszy czas zawodnika na próbie

to wesprze ostrą ryzykowną jazdę, bo pojedynczy błąd nie przekreśli szans na dobry wynik łączny

- taka zmiana ragulaminu technicznego OPEN, żebym wygrywał z Januszem, cały czas myślę jaka to ma być zmiana, sugestie mile widziane ;-)
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 28 Wrz, 2011 13:10   

mnie zastanawia przede wszystkim pare spraw w klasie SPORT (czesciowo dotyczy to innych klas):

- zawieszenie teraz wiekszosc smiga na bilstein b6 lub b8 + jakies sprezyny (na ogol Eibach) taki zestaw nowy wychodzi ok 2500zl ale sa i tacy co maja uzywki komplet za 500-1000zl i zajmuja miejsca na podium, dodatkowo mozna to tanio ustawiam i regenerowac, a na rynku wtornym jest sporo ofert
w zeszlym roku na zebraniu ustalilismy, ze dopuszczamy gwinta bo jest tani, fajny i jest tego pelno i ze za 1500-2500zl jest super, okazalo sie ze nikt tego nie zalozyl natomiast co najmniej 1 osoba ma gwinta za ok 4500zl z mozliwoscia wielu regulacji, oczywiscie takiego gwinta uzywki raczej nie dostaniemy i nie da sie tego tanio regenerowac po uszkodzeniu a na dodatek zakupy robimy przynajmniej parami (przod, tyl lub kmplet), jednym slowem wprowadzenie zapisu na gwinta spowodowalo conajmniej dwukrotne wydatki na zawias, jesli w przyszlym roku ludzie w to pojda, ma to sens??? ja sie zastanawiam
do tego teraz mozna zalozyc 5 srub, wahacze z e36 i duze hamulce + b16 co jest jeszcze drozsze niz oryginal gwint do e30 na 4 srubach, nikt tego nie ma wiec ja bym zrobil krok do tylu i to przemyslal ponownie

- przelozenie mostu teraz wiekszosc ma 4,45, ktore mozna zdobyc za kilkaset zlotych ale na kilku terenach wg mnie lepszym rozwiazaniem byloby krotsze (bo w ogole nie korzystamy w tych miejscach z 5 biegu, a z 4 rowniez bardzo malo), w dawnej rajdowej klasie S1600 najlepsze auta i kierowcy uzywali skrzyni z maksymalna predkoscia 160km/h, My w tej chwili mozemy jechac szybciej, jak tego nie ograniczymy to ja skusze sie na zakup krotszego mostu z niemieckiego pucharu i zaczne testowac w tym kierunku, z tym ze jak sie okaze ze mam racje (co w tej chwili nie jest pewne) to kazdy w przyszlosci straci dodatkowe 4000-5000zl na zakup nowego przelozenia, sprawa do przemyslenia wg mnie lepiej to zblokowac bo zrodzi to kolejne wydatki

- odciecie paliwa ja bym zmienil zapis z 7800obr na troche mniej np 7200obr, bo na 7800 trzeba zakladac mechaniczna regulacje zaworow, a na walkach i krotkim moscie daloby sie fajnie auto zestroic w wysokim zakresie obrotow, 7200 daje pewnosc ze oryginalne hydrauliczne popychacze nie padna i bedzie taniej rowniej itd

- waga, hmm ciezki temat, myslalem ze mam super lekkie auto ale po zwazeniu fury Lecha wiem ze nasze auta waza w malym zaokragleniu tyle samo, co oznacza ze Lechu znacznie mniejszy i lzejszy ode mnie ma na kazdych zawodach 50kg przewagi nade mna, glowy sobie nie zetne, schudnac mi sie nie chce wiec zaczne udoskonalac sprzet zeby to zminimalizowac (a 50kg to bardzo duzo) dlatego prosze pomyslmy nad rozsadnymi granicami wydatkow zebym nie musial dolozyc 15tys do fury przez co zniechece kilka osob do startow a koszt zbudowania e30 do SPORT bedzie juz nie maly

Klasa Hobby:
- skoro mamy 2 klasy (SPORT i HOBBY), uzywające tych samych aut to bym zostawil jedną klase jako auta total tanie i maks seryjne z 1 bieznikiem taniej opony, a SPORTA dla ludzi, ktorzy szukaja czegos wiecej, tym samym w Hobby nie podnosil bym zadnych granic a wrecz bym szedl w przeciwnym kierunku (jak wychodzi jakas nowinka techniczna w Sporcie to od reki bym tego zabranial w Hobby), to ma byc klasa przede wszystkim tania a niekoniecznie rozwojowa na dlugie lata,

SPRINT:
- zastanawiam sie czy mozemy dopuscic e46 z silnikiem 3,0 i okreslic paramety moc i momentu dla e46
- 2,8 w compact to wg mnie blad, a obecne compacty sa przygotowane na poziomie aut z klasy Hobby i dlatego tak slabo wypadaja przy dosc dobrze przygotowanym aucie 2,8 sedan i coupe, nie duzym kosztem da sie te compacty ulepszyc a przy okazji nie stracimy potencjalnych aut 328 coupe i sedan, ktore najprawdopodobniej stracily by sens przy compact 2,8, no i co z tymi wszystkimi compactami 2,5 ktorych jest w tej chwili najwiecej, wszyscy wymienia na 2,8 czy wymieni je kilku a kliku odpadnie z rywalizacji? ale nie siedze zbyt gleboko myslami w klasie Sprint to moze sie myle

jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy to dam znac

[ Dodano: Pią 07 Paź, 2011 12:25 ]
co do zawiasu ja bym dal gwinta tylko w spricie i open, dobrym isem mozna smialo klepac sprinta, a chlopaki ze sporta beda mieli mniejsze wydatki
_________________

 
 
Lech 
A5


Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 47
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011 13:26   

Czekam na bardziej oficjalną propozycję regulaminu od Macieja.

Jeśli jednak chodzi o klasę Sport to proponuję wprowadzić ograniczenia:
- zawieszenia (ze względów budżetowych proponuję albo zakaz gwintów, albo zakaz regulacji)
- hamulców (proponuję pozostać przy seryjnej wielkości tarczy i seryjnym zacisku)
- masy (lub obowiązkowa klatka i opis elementów które muszą pozostać seryjne)
- mocy i przeróbek silnika (moc moim zdaniem tak jak w tym sezonie)

Co do samego pomysłu jak to ograniczyć to najlepiej pogadac na żywo.

ABSOLUTNA KONIECZNOŚĆ: Na zawodach musi być osoba (kompetentna), która sprawdza zgodność aut z regulaminem technicznym!

ABSOLUTNA KONICZNOŚĆ 2: Koszalin musi wrócić! :)
 
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011 20:52   

Po kolejnych przemyśleniach z mojej strony:

dla wszystkich klas (celem uatrakcyjnienia rywalizacji):

- rozwiązanie z DTM i BTCC - dodatkowa masa dla najszybszej 3 zawodników (przymocowana w ustalonym miejscu - np w miejscu prawego fotelu lub w miejscu mocowania pasów tylnych)
50kg dla zwycięzcy
30kg dla drugiego
20kg dla trzeciego w klasie.
- masa (opis elementów które muszą pozostać seryjne i sprawdzanie ich!)
- jeśli chodzi o samą klatkę to nie jestem zwolennikiem tego przymusu, bo w przyszłym sezonie chciałbym wystartować dość mocno seryjnym iesem w klasie hobby.

Sport:
- zawieszenie - zakaz regulowanego gwinta, ale gwint dopuszczony
- hamulce - tak jak Lechu (proponuję pozostać przy seryjnej wielkości tarczy i seryjnym zacisku)
- moc i przeróbki silnika - tak jak Lechu (moc moim zdaniem tak jak w tym sezonie)

Hobby:
- moc i przeróbki silnika - tak jak do tej pory, z jedną zmianą - możliwość odcięcia przy 7000obr. (zwiększająca prędkość maksymalną na 4,45)
- tutaj fajnie gdyby się wypowiedzieli ludzie z tej klasy..

Sprint:
- dopuszczenie 2.8 w budzie compact
- lub jeśli nie powyższe - to ograniczenie pojemności do 2,5 litra w całej klasie, przy czym maksymalna moc (210KM) dla coupe i sedan i ograniczenie do 180KM dla compacta (seryjne motory)
powyższe spowoduje, że klasa sprint będzie porównywalną ze sportem i ich rywalizacja będzie równie ciekawa jak w samym sporcie
- dopuszczenie 318is rozwierconego do 2.1 i maksymalna moc dla tego auta 180KM - tak jak dla compacta 323ti. dopuszczenie dla tego auta zmiany zawieszenia na 5 śrub.
- dopuszczenie swapowanych e30 na m50 (2,5 litra) maksymalna moc 190KM i również zawieszenie na 5 śrubach.. - jest opór takich aut

dodatkowe ograniczenie dla wszystkich klas oprócz OPEN:

- tylko seryjny komputer i jeden chip na jedno auto - zakaz sterowania z ECU i możliwości kilku programów


I podpisuję się pod koniecznościami Lecha:

ABSOLUTNA KONIECZNOŚĆ: Na zawodach musi być osoba (kompetentna), która sprawdza zgodność aut z regulaminem technicznym!

ABSOLUTNA KONICZNOŚĆ 2: Koszalin musi wrócić! :)

[ Dodano: Pon 24 Paź, 2011 20:55 ]
- albo dopuszczenie 323ti do klasy sport, z zastrzeżeniem takim jak w sporcie - maksymalna średnica koła 15 cali..
_________________
FreitagFahrerMotorsport
 
 
Matisso 
N3


Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 26 Paź, 2011 21:53   Regulamin 2012

Widzę, że jak na razie w wypowiedziach na temat regulaminu jest zespół KONTRROLL - zapraszamy także resztę zawodników.

SPORT:
Jestem przeciwko gwintowi w sporcie - gwint dopuszczony w sprint i open tylko.
Przeróbki i ograniczenia mocowe - tak jak dotychczas. Nadal jest to najbardziej ekscytująca klasa dzięki takim ustaleniom.

Po moich doświadczeniach z tego sezonu - dopuściłbym compacta 323ti na 15" do klasy sport.

Obowiązkowa klatka

HOBBY: pozostaje aktualna formuła - przenoszenie odcinki wiąże się z zachodem i wkładem czasowym i delikatnie finansowym - tego nie chcemy w hobby.

SPRINT
ograniczenia mocowe jak dotychczas.


328 sedan musi być
dopuszczenie rozwiertów IS do 2.0 - odnośnie ograniczenia mocy to nie znam się za bardzo jak to przeliczyć.
Obowiązkowa klatka

OPEN
Obowiązkowa klatka
Jeżeli będzie dalsza współpraca z SUPER MARKGUMEM to trzeba by też pomyśleć nad jakimiś nagrodami także dla klasy OPEN - w końcu tam chyba wkładane jest najwięcej kasy przez zawodników (co mam zamiar sprawdzić w przyszłym sezonie :))

Ograniczenia mocowe do sprint powinno wyeliminować zakaz sterowania z ECU i możliwości kilku programów

Teraz będę dalej myśleć i w końcu znowu coś dopiszę - pozdro!
_________________
Szukasz flagi reklamowe ?
Ostatnio zmieniony przez JAREK Czw 27 Paź, 2011 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Czw 27 Paź, 2011 12:24   

jeśli chodzi o ograniczenie mocy w sprint i sport - to jest to jeden z dwóch elementów niezbędnych - poza nim musi być nakaz seryjnego komputera i jednego chipa. w innym wypadku - istnieje możliwość zrobienia dwóch programów - problem "stage/road" - czyli dwa programy z których jeden przełączany w razie kontroli na hamowni, drugi na zawody ;)

jeśli chodzi o chip do klasy hobby przenoszący odcięcie na 7000 - zrobienie takowego to koszt około 50zł i 30min pracy dla początkującego amatora. jeśli ktoś nie wierzy, mogę być dostawcą :)
_________________
FreitagFahrerMotorsport
Ostatnio zmieniony przez JAREK Czw 27 Paź, 2011 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piechur 
A5


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 19
Wysłany: Pon 07 Lis, 2011 11:27   

Marcin Piątek napisał/a:

- dopuszczenie 318is rozwierconego do 2.1 i maksymalna moc dla tego auta 180KM

Choć sam jeszcze nie wiem czy w przyszłym roku będę jeździł 1,8L czy 2L to popieram ten pomysł. Myślę, że klasa SPRINT jest odpowiedniejszą dla rozwierconych ISów niż OPEN.


Cytat:

- tylko seryjny komputer i jeden chip na jedno auto - zakaz sterowania z ECU i możliwości kilku programów

Marcin Piątek napisał/a:
musi być nakaz seryjnego komputera i jednego chipa. w innym wypadku - istnieje możliwość zrobienia dwóch programów - problem "stage/road" - czyli dwa programy z których jeden przełączany w razie kontroli na hamowni, drugi na zawody ;)


O ile rozumiem zamysł stosowania takiego zapisu to jednak uważam, że nie powinno być takiego ograniczenia.
Dlaczego? A no dlatego, że jeśli jakiś osobnik będzie chciał łamać zasady i oszukiwać z mocą to zapis o zakazie stosowania kilku programów przed tym nie uchroni - po prostu będzie to kolejny złamany przepis.
Konsekwencją takiego zapisu jest niemożliwość stosowania powszechnie przyjętych, dostępnych, tanich i bardzo wygodnych (dających możliwość swobodnego modyfikowania programu) rozwiązań jak ECUmaster. Zamiast tego spychamy się do tuningowego getta, chipując seryjnego sterowniki - skutkiem takiego regulaminu będziemy mieć samochody inne niż wszystkie. Cała Polska stosuje komputery typu piggyback, włącznie z autami z RPP itd, a na BMW-challenge tego nie można robić.
Końcowy efekt będzie taki, że Ci co będą chcieli stosować normalne rozwiązania nie mogą tego legalnie robić. a jak ktoś będzie chciał oszukiwać to i tak oszuka, tylko lepiej ukryje ecumastera i nikt mu tego nie wyłapie, bo w tak skrupulatne badania nie wierzę.

Niestety, ale ograniczenie mocowe choć fajne w idei to w sporcie motorowym się nie sprawdza (vide chociażby WRC), gdyż jest trudne do wyegzekwowania.



Kolejny zapis który uważam za niedzisiejszy to konieczność pozostawienia przepływki.z samochodu dopuszczonego w ramach danej klasy. W jakim celu?
Zgódzmy się na ECUmastera i możliwość stosowania dowolnej przepływki z bmw (albo w ogóle możliwość rezygnacji z przepływki). Nie twórzmy zaściankowych ograniczeń.
_________________
E30 318iS
 
 
buni 
N0
amatorka


Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: wawa
Wysłany: Wto 13 Gru, 2011 08:52   

jako ze przymierzam sie do staru w nadchodzacym sezonie w klasie sport , proponowalbym podniesienie limitu mocy dla e36 compacta/dopuszczenie 323ti - zeby stal sie on bardziej konkurencyjny do e30tek lub dopuszczenie lekkich elementow nadwozia dla e36 compacta. obecnie kupienie zdrowej e30 graniczy z cudem lub workiem pieniedzy .

zakaz uzywania gwintu w klasie hobby/sport +
seryjna wielkosc tarcz ,zaciskow hobby/sport/sprint +

pozdr
buni
 
Quanti 
N0


Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 15 Lut, 2012 09:55   

Witam,

Jestem tu nowy i do cyklu B-C (jeszcze) nie zgłoszony. Mam pytanie odnośnie formularza zgłoszeniowego.

Auto jest w zaawansowanej fazie przygotowań i mam nadzieję, że na pierwszą edycję cyklu uda się je uruchomić. Bazą auta (zdrowe nadwozie) jest 316i. Dawcą podzespołów E30 318is.

Co powinienem wpisać w formularzu w rubryce "Model BMW, którym w chwili obecnej planuję starty" ? Proszę o pomoc bo nie chciałbym zaliczyć formalnej wtopy, która uniemożliwi mi pierwszy start ;)

Pozdrawiam,
Karol
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 15 Lut, 2012 14:58   

przede wszystkim daj se na luz to nie pzm, u nas takie wymiany to normalka ;) generalnie kieruj sie silnikiem jak masz 1,8is to wpisz e30318is i bedzie dobrze j/ do zobaczenia na zawodach i powodzenia ;-)
_________________

 
 
Quanti 
N0


Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 15 Lut, 2012 15:15   

Dzięki za info :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Mer created by maxis