Poprzedni temat :: Następny temat
Plany na następny sezon
Autor Wiadomość
piechur 
A5


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 19
Wysłany: Pon 25 Paź, 2010 19:40   

Jeśli można dwa zdania komentarz osoby stojącej z boku

1. ograniczenie mocowe to moim zdaniem zły pomysł. Każda hamownia jest inna, w dodaktu można ją źle obsłużyć (celowo lub przypadkowo). Jedno i to samo auto na różnych hamowniach może pokazać inna moc. I teraz co w sytuacji gdy ktos dłubie ISa na 158koni (zakładając że limit to np. 160) na hamowni u niego w mieście, przyjeżdza na zawody, tam mierzy i wychodzi 163? Sytuacja jak najbardziej realna - tylko co zrobić? Uznaniowo przepuścić delikwenta ze względu na "odchyłkę pomiaru"? Czy zdyskwalifikować, mimo tego że chciał dobrze?
A potem przyjedzie ktoś kto ma 166, a potem 170 itd, itp.

2. Nie wprowadzać nie możliwych do egzekwowania ograniczeń, takich jak zakaz zwiększania pojemności skokowej. W warunkach bmw-challange nikt nie będzie sprawdzał pojemności, jest to zapis nieegzekwowalny - istnieje tylko na papierze, a jak ktoś chce to tę pojemność i tak zwiększy.
_________________
E30 318iS
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 25 Paź, 2010 21:35   

dobre uwagi ale myslelismy juz o tym
Generalnie na hamowni robi się dwu albo trzykrotny pomiar, błąd pomiaru to na ogół 2% także przy ograniczeniu do 160KM jak ktoś będzie miał 163Km to miesci się w górnej granicy błędu i nie ma problemu a nikt nie każe robić auta przy samej granicy (wałki które większość zamontuje dają ok.155-157KM) także nie widzę problemu, jak ktoś lubi ryzyko z cyklu jeszcze koń wiecej to sie moze przejechac niestety ale chodzac po przepasci mozna spasc :mrgreen: tak czy siak narazie to tylko propozycja zawodnicy sami zdecyduja czy warto to wprowadzic j/

Co do pojemnosci to pomiar jest mozliwy w wiekszosci bmw i mamy juz nawet do tego przyrzad. Tylko po co to uzywac jak wjezdzasz na hamownie i nie musisz nic poza tym sprawdzac i sie brudzic.... :mrgreen:

A tak przy okazji kazdy zainteresowany cyklem moze wypelnic ankiete (nie tylko zawodnik), ktora bedzie miala poza spotkaniem regulaminowym decydujacy wplyw na cykl w przyszlym roku.

Swoje odpowiedzi proszę przesłać na macfig@wp.pl

Pobierz ankiete

ankieta bmw-challenge.doc
ankieta bmw-challenge
Pobierz Plik ściągnięto 711 raz(y) 47,5 KB

_________________

 
 
Kuba Sobkowiak 
N0


Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 5
Wysłany: Wto 26 Paź, 2010 23:54   

Nie zabraniałbym swapów, przekładka jest tańsza niż remont silnika a odpowiednie ograniczenia mocy dla danych modeli i egzekwowanie na hamowni rozwiąże problem konkurencyjności e30 i e36 w klasach. W klasie Hobby wprowadziłbym ograniczenia bo w tej chwili od sport różni się chyba tylko oponą i nie będzie potrzeby tworzenia klasy budżet. Klase sport 2,5-2,8 jeśli zgłosi się min. 6 aut a jak nie to open. Generalka wprowadzi dodatkową rywalizację między klasami sport, sport 2,8 i open. Co do kończenia autem kolegi w razie awarii to dopuściłbym 1 raz na sezon
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 27 Paź, 2010 12:25   

Kuba jakbys mogl wypisz ankiete i podeslij na maila, kazda ankieta stanowi glos i zobaczymy gdzie bedzie wiekszosc, dzieki za zainteresowanie cyklem i mam nadzieje ze wpadniesz do nas znowu, pozdro
_________________

 
 
piechur 
A5


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 19
Wysłany: Sro 27 Paź, 2010 17:49   

maciej napisał/a:
dobre uwagi ale myslelismy juz o tym
Generalnie na hamowni robi się dwu albo trzykrotny pomiar, błąd pomiaru to na ogół 2% także przy ograniczeniu do 160KM jak ktoś będzie miał 163Km to miesci się w górnej granicy błędu i nie ma problemu a nikt nie każe robić auta przy samej granicy (wałki które większość zamontuje dają ok.155-157KM) także nie widzę problemu, jak ktoś lubi ryzyko z cyklu jeszcze koń wiecej to sie moze przejechac niestety ale chodzac po przepasci mozna spasc :mrgreen: tak czy siak narazie to tylko propozycja zawodnicy sami zdecyduja czy warto to wprowadzic



Nie wiem skąd ta wielkość 2%? W praktyce różnice pomiędzy hamowniami mogą wynosić więcej niż 2%. A skoro limit wynosi 160km, to chce wykorzystać dane mi możliwości, a nie martwić się co będzie na innej hamowni.
Pomijam już fakt, że bardzo łatwo sztucznie ograniczyć moc na potrzeby pomiaru, jeśli tylko jest się na to przygotowanym.
_________________
E30 318iS
 
 
Matisso 
N3


Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 09 Lis, 2010 22:09   

Przeczytałem i przekazuje moje przemyślenia mimo, że nie byłem uczestnikiem w tym sezonie B-C.

Klasy budżet i Hobby bym nie rozdzielał. Najważniejsze aby była ta sama opona (MARKGUM w mieszance SZM). Dopuszczałbym pełne modyfikacje wnętrza bez jakichkolwiek modyfikacji silników.

Klasa SPORT: Jedna opona - może być markgum, ograniczenie mocy i momentu wg Macieja Figla. Odnośnie E36 w klasie sport na razie opieram się na teorii M. Piątka, że jedyna konkurencyjność E36 w sedanie byłaby możliwa przy zamontowanych plastikach, przy obniżeniu masy.
Tą teorię potwierdzę jednak po teście jaki chciałbym przeprowadzić na samochodzie Marcina.

Klasa SPORT 2.8 - uważam najlepszy pomysł .Jedna opona - może być markgum. Jeżeli uda mi się poskładać kręgosłup i budżet to właśnie w tej klasie chciałbym startować w B-C w przyszłym sezonie. Nie dopuszczałbym SWAP.

Klasa OPEN - > całkowite OPEN

Pozdrawiam braci i siostry z B-C i mam nadzieję, że zdrowie pozwoli na powrót do rywalizacji!
_________________
Szukasz flagi reklamowe ?
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 10 Lis, 2010 00:47   

Matisso napisał/a:
Klasa SPORT 2.8 - uważam najlepszy pomysł .Jedna opona - może być markgum. Jeżeli uda mi się poskładać kręgosłup i budżet to właśnie w tej klasie chciałbym startować w B-C w przyszłym sezonie. Nie dopuszczałbym SWAP.


Mamy narazie srednio obsadzona klase Open, jak zabierzemy te auta do sport 2,8 to bedziemy mieli 2 bardzo slabo obsadzone klasy przynajmniej w przyszlym roku. Z 33 nadeslanych ankiet 3 osoby deklaruja wystepy w Open, 2 w Open 2,8 (jesli bedzie) i 1 w Sport 2,8 (jesli bedzie). To oznacza ze klasa moglaby zyc dopiero na koniec sezonu, a na poczatku bylaby dla 1-3 osob. Uwazam, ze pomysl sport 2,8 jest spoko i to fajna alternatywa po isie (latwo przygotowac auto, kasa podobna a frajda z jazdy moze byc wieksza), ale od strony organizacyjnej narazie bylby to niewypal z tego co obserwuje i slucham od zawodnikow.
Dla mnie oczywiste jest, iz jesli dobry zawodnik nie przygotuje e36 sedana lub coupe do 2 litrow do klasy sport to za pare lat ta klasa stanie sie bardzo malo dostepna, klopotliwa w przygotowaniu samochodu (brak e30 is na rynku, a jak sa to ich stan jest jaki jest). Na ostatnim spotkaniu komisji sportu Automobilklubu Bydgoskiego postanowilismy, iz w przyszlym roku pomozemy 2 czolowym zawodnikom, ktorzy wystartuja przez caly sezon w e36 compact 318ti oraz e36 sedan lub coupe 320 lub 318is. Zawodnicy Ci zostana zwolnieni z wpisowego w calym sezonie, a takze na kazdej imprezie zostanie wyrozniony najlepszy zawodnik e36 w klasie sport. Trwaja rozmowy ze sponsorami o udzielenie kolejnej pomocy. W zamian za co oczekujemy od zawodnikow przekazania wiedzy zdobytej przy budowie aut wszystkim zawodnikom poprzez strone bmw-challenge, a takze przykladanie sie do osiagniecia jak najlepszego wyniku takim autem. Nie da sie ukryc ze najwazniejsze jest stworzenie konkurencyjnego sedana lub coupe e36, poniewaz takich aut jest najwiecej na rynku i sa one najtansze. Compact to polsrodek na jakis czas. Naszym celem jest przyciagniecie do tej inicjatywy zawodnikow z pierwszej trojki (maks piatki) sporta lub generalki z lat 2008-2010.
Ja uwazam, ze jak sie po roku takich testow okaze ze nie ma opcji w przygotowaniu konkurencyjnego sedana lub coupe to wg mnie klasa sport 2,8 od 2012 bedzie nieunikniona, a obecny sport moglby byc klasa e30 318is tak naprawde.
Mam nadzieje, ze znajda sie zawodnicy, ktorzy podejma sie wyzwania zbudowania i walki w e36 w klasie sport. j/
_________________

 
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Sro 10 Lis, 2010 09:45   

Według mnie małe zainteresowanie klasą open wynika głównie z tego że mało osób z tej klasy interesuje się cyklem na podobnym poziomie jak te z klasy sport. Mało z nich czyta forum i samą stronę a większość po postu przyjeżdża na zawody, a nie wnika w organizację czy myślenie o tym na pół roku wcześniej. Pamiętam jak to wyglądało przed sezonem 2008 - nie interesowałem się cyklem do póki sam nie kupiłem auta, a słyszałem o zawodach i miałem taki plan.
Pomysł ze zwolnieniem z wpisowego dla zawodników z e36 jest świetny i chętnie bym się podjął rozwijania 318ti, ale przy obecnym regulaminie e36 318is i 320i nie mają najmniejszych szans walki. Przy wprowadzeniu udogodnienia w postaci lekkich elementów dla coupe i sedana mogę również zająć się rozwinięciem 320i (którym obecnie dysponuję). W innym wypadku 320i albo pójdzie na sprzedaż (może jest ktoś kto uważa że to auto nadaje się do rywalizacji i wygrywania klasy sport?) albo dostanie silnik 2.8 lub 3.0 i wystartuję w klasie open, chociaż zdecydowanie wolałbym klasę 2.8 sport.
Ciekawi mnie jakie jest uzasadnienie każdego, kto jest przeciwny wprowadzeniu dość taniej klasy sport 2.8 albo przeciwny wyrównaniu szans - laminatom dla e36 sedan i coupe. Może ktoś ma inny pomysł na dopływ nowych zawodników, którzy nie chcą starego e30 i których nie stać na M3? Bez nowości (takich jak np. open w 2010) cykl straci świeżość i atrakcyjność a tego chyba nikt by nie chciał.

Powtórzę po raz ostatni - jeśli w danej klasie samochody mają porównywalną moc, a regulamin zakłada ograniczone przeróbki nadwozia, które dla jednych samochodów oznaczają masę minimalną na poziomie 1000kg a dla drugich na poziomie 1100-1150 to wiadomo że nikt nie wsiądzie w cięższe auto (chyba że z założenia ściga się o ostatnią pozycję). Regulaminy w sporcie samochodowym w ramach jednej klasy zawsze zakładają maksymalne pojemności lub/i moce silników i minimalne masy. Jeśli osiągnięcie masy minimalnej dla danej klasy nie jest możliwe to nikt takiego samochodu nie wybierze.

W DTM 1990 była mieszanka samochodów o różnych silnikach i mocach (od M3 e30 4 cyl 950kg 340KM do Audi quattro V8 1200kg 460KM). Idąc tym tropem w porównaniu do e30 o masie 1000kg i 155KM e36 sedan powinien mieć masę minimalną ok 1200kg i powinien być dozwolony seryjny silnik 2.5 192KM.

pozdr. d/
_________________
FreitagFahrerMotorsport
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 10 Lis, 2010 10:44   

trzeba pogadac z wieksza iloscia osob z cyklu na ten temat, ktorzy w tej chwili maja w nosie e36 320 i 328, a niech sie wypowiedza jak widza przyszlosc cyklu, mysle ze jakims kompromisem moglaby byc na 2011 klasa lub wyroznienie najlepszego jadacego do 2,8 w Open czyli tzw Open "-" i tutaj dalbym jednak jakies ograniczenia np. opony 15 cali 3 producentow markgum, toyo, maxsport (bo 15 to najtansze opony od 180 do 350zł za nową i widac po Dawidzie Struensee ze da sie na tym jechac w 2,8 i robic dobre czasy) oraz limit mocy do 200 lub 220 km i moment jakos proporcjonalnie. Po roku testow e36 dla klasy sport wiedzielibysmy juz na 100% co i jak i wtedy mozna wg mnie myslec co zrobic dalej no chyba ze wiekszosc zawodnikow ma inne zdanie to na spotkanie uzgodnimy co i jak. pozdro
_________________

 
 
szyszek 
N0



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 6
Wysłany: Sro 17 Lis, 2010 12:15   

Hej, dorzucę swoje 3 grosze, jako potencjalny nowy uczestnik.

Uważam, że błędem byłoby wprowadzanie nadmiernych ograniczeń w klasie Hobby.

Osobiście planuję starty w tej właśnie klasie, traktując ją jako pomost do klasy Sport. Będę więc mógł stopniowo modyfikować auto, jednocześnie startując, zwiększając (mam nadzieję ;)) umiejętności.

A więc gdyby przykładowo w hobby zabronić modyfikacji zawieszenia, krótkiej skrzyni, maglownicy itp - przed pierwszym startem w Sport czekałaby mnie gruntowna przebudowa auta.

Nie zrozumcie mnie źle - nie chodzi o to, że JA NIE CHCĘ I TYLE! Myślę po prostu, że jest więcej osób, którzy tak jak ja postrzegają klasę hobby jako swego rodzaju "przystanek", gdzie można taniej pojeździć, niż w klasie sport (chociażby z powodu tańszych opon), jednocześnie ulepszając auto.

A skoro o oponach:
Jak wspomniałem, szykuję się na start w klasie hobby, a więc chciałem kupić 4 sztuki przysłowiowych "szmat":

1. Czy w przyszłym sezonie klasa hobby będzie jechała na tej samej oponie? Nie chciałbym ich niepotrzebnie kupić.. ew. poczekam do zatwierdzenia regulaminu na 2011 - kiedy mniej więcej to nastąpi?
2. Zawodnicy bmw-ch mają na nie zniżki. Na dzień dzisiejszy jeszcze nim nie jestem, jak ugryźć problem? Chcę dużo wcześniej je zamówić - ponoć bywają problemy z terminowością dostaw?

Mam nadzieję, że nie zapominam o czymś zajeważnym jako osoba, która jeszcze nie startowała u Was. Niemniej jednak, może punkt widzenia świerzaka też coś wniesie do dyskusji :)

Pozdro
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010 16:57   

Witam!
Całkiem ciekawy głos w dyskusji - oby więcej nowych osób znalazło odwagę do wypowiedzi :)
Nie chciałbym się tutaj wypowiadać w imieniu organizatora ani przed ustaleniem ostatecznego regulaminu, ale wydaje mi się że przysłowiowa "szmata" jest udaną oponą w klasie hobby i wszystko wskazuje na to że pozostanie w cyklu na kolejne lata. Największe sprzeciwy były po pierwszym sezonie, ale koniec końców okazało się że jest to najlepsza opona w skali cena do jakości. Sam używam jej do treningów i uważam że jest całkiem udana.
Jeśli chodzi o zamówienie to sponsor cyklu - "markgum" nigdy nie kazał przedstawiać żadnej legitymacji uczestnictwa w bmw-challenge :) i z pewnością - jeśli dysponujesz bmw otrzymasz rabat na rozmiar 185/60R14 i 185/55R15 mimo że dopiero przymierzasz się do startów.
511266477 - to numer Sebastiana - on zajmuje się kontaktem i sprzedażą dla bmw-challenge.
Jeśli chodzi o terminowość to jest coraz lepsza, ale w tej chwili produkcja jest chyba nastawiona na zimówki i może być problem z szybkim zamówieniem (chyba że jest coś na stanie - ale taką informację uzyskasz pod tym telefonem.

pozdr.
M.
_________________
FreitagFahrerMotorsport
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010 20:45   

Witam
Zapraszamy na spotkanie zawodników z organizatorami 27 listopada. Po cześci formalnej będą też kręgle i piwko ;) Co do szczegółów reg to trzeba poczekać do grudnia. Opony w Hobby powinny zostac te same bo nie ma zadnej innej propozycji jak dotychczas. pozdro
_________________

 
 
szyszek 
N0



Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 6
Wysłany: Pią 19 Lis, 2010 17:47   

Oki, dzięki za info, i kontakt!

Spotkanie? Hmm, czemu nie, pomyślę : )
 
Matisso 
N3


Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 21:25   

Nawiązuję do swojej poprzedniej wypowiedzi. Zrobiłem test BMW E36 320i Marcina Piątka. Na ta chwilę uważam dokładnie tak samo jak właściciel, że to auto nie tworzy konkurencji 318is w E30. Jeżeli miałyby jeździć e36 w klasie sport i miałyby nawiązywać równoległą walkę, to trzebaby dopuścić modyfikacje w celu zdjęcia wagi. Nie jeździłem jeszcze E36 w sedanie ani w compakcie z silnikiem 318. Jak się taka możliwość pojawi to przekażę też swoje odczucia.
_________________
Szukasz flagi reklamowe ?
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010 23:14   

Dawid kupil wczoraj E36 compacta 318ti i bedzie budowal, takze niedlugo beda pierwsze testy, a w tygodniu do Marcina Piatka powinien dojechac 318is e36 coupe, takze cos sie rusza w temacie szukania konkurencji dla bezkonkurencyjnego e30is j/
Co do nowej klasy dla 2,8 to wszyscy zainteresowani taka proszeni sa o przybycie na spotkanie reg 27 listopada lub kontakt przed tym spotkaniem, chcemy ustalic ile osob wystartowaloby w takiej klasie juz w 2011, jesli oczywiscie ta powstanie j/
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Mer created by maxis