Poprzedni temat :: Następny temat
Plany na następny sezon
Autor Wiadomość
Miki 
N3


Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 19 Wrz, 2010 12:42   Plany na następny sezon

Zbliżamy się do końca sezonu i myślę że to dobry moment żeby zacząć dyskusje na Forum o przyszłości cyklu.
Podjęto temat zmian w klasach, czyli stworzenie nowej klasy 1600+ a zlikwidowanie klasy Hobby. Ciekaw jestem opinii innych zawodników do tego tematu. Sam nie uważam tego za dobry pomysł ponieważ ja osobiście nie znam nikogo kto posiada 316 lub 318, taką cywilna bez przeróbek i planuje starty w jakichkolwiek zawodach za to znam takich którzy mają is albo 320 i "pałętają" się po lokalnych pojeżdżawkach lub upalają po ulicy, myślę że trzeba się bardziej skoncentrować na zachęceniu takich ludzi żeby spróbowali sił w naszych zawodach
_________________

 
JAREK 
N3
JAREK



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: SEROCK
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2010 16:44   

Czesc !!
Mielieśmy pogadac na zawodach w Toruniu - ale z powodu nadmiaru zajęć moich i twoich jakoś sie nie dało.

A wracając do tematu - nikt na razie nie mówi o "LIKWIDACJI KLASY HOBBY" :lol:
W sezonie 2011 klasa nazwana przez nas SUPER 1600 mogła by być osobna klasą.

Od niedawna zaczynamy w klubie rozmawiać między soba co można by polepszyć - ale nie spieprzyc - w naszych zawodach żeby jakos je uatrakcyjnić i przyciagnąć do zawodów nowych kierowców.
Jednym z naszych pierwszych wniosków było stwożenie dogodnych warunków do stania sie "kierowcą rajdowym " :mrgreen: :mrgreen: Być może potrzebna jest tania w zakupie i uzytkowaniu klasa samochodów którymi tez można sie poscigać bez pakowania w nią wielkiej kasy. Oczywiście ktoś może powiedzieć że w obecnej klasie hobby tez można tanio jechać - nie pakować kasy w zawias, mosty, skrzynię i silniki, nie budować klatki i wogóle jechać całkowita serią. Można. Tylko jak długo ???? Miki jak długo utrzymał byś sie w takim aucie w zawodach ?? 1 - 2 rundy. Potem stwierdził byś że to nie ma sensu.

My proponujemy wprowadzenie do rywalizacji klasy samochodów seryjnych. Jedyne mozliwości zmian - w stosunku do fabryki - to wyposażenie bezpieczeństwa - fotel, pasy, i klatka lub roll bar. Czy silniki w tych autach miały by 1600 cm czy 2000 to juz kwestia dyskusji.

To narazie tyle moich wypocin. Myślę że jakoś nakreśliłem tok naszego myślenia. I mam nadzieję ze znajdą sie chętni do podjecia dyskusji na ten temat.

POZDRAWIAM :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
http://www.abcup.com.pl
www.bmw-challenge.pl

DYREKTOR ZAWODÓW.
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 22 Wrz, 2010 12:16   

Hobby i S1600:
Moim zdaniem klasa S1600 bylaby idealnym pomyslem dla ludzi nowych, ktorzy obecnie nigdzie nie jezdza. Moze najmlodszy zawodnik mialby wtedy 18lat a nie 25. Bo rodzice mogliby sobie pozwolic na taki wydatek (albo student sam zbierze :) ), o ile mieliby tez na dalsze koszty startow. Tak czy siak taka inicjatywa od przyszlego roku raczej samodzielna nie bedzie. Trzeba by to promowac przez caly przyszly rok i namawiac rodzicow zeby kupowali dzieciakom bryki albo starszych zeby wciagneli sie w nasze zawody i mogli sobie jakos spokojnie sprobowac. Oczywiscie ma to sens jesli zabronimy wywalania srodka (tak zeby mozna bylo spokojnie i w ciszy dojezdzac na kolach na zawody), zmiany zawieszenia na np. B6 czy tez montazu szpery, do tego opona szmata i za pare tysiecy kazdy ma swoja rajdowke a za nastepnych pare ma przejechany caly sezon. Co najwazniejsze na kolach bez duzej ilosci zapasow w spokoju jedziemy na zawody. Klatka albo sam Rollbar powinny byc dozwolone, kubel i pasy tez ale nic poza tym.

Mozna tez dac sobie spokoj z tymi 1,6 i po prostu wprowadzic wieksze roznice miedzy hobby a sportem. Zabronic w hobby lepszego niz seryjne zawieszenia, wywalic szpery, moc do 140km w E30, e36compact i 155km w e36 sedan,coupe z odcinka na 6500obr (mamy na zawodach hamownie wiec nie ma problemu z weryfikacja) tak jak jest seryjnie. Wtedy wiecej osob zdecyduje sie na 318 ti compact albo 320 w E36 sedanlub coupe, ktorych jest pelno i tez sa bardzo tanie (tyle ze wiecej pala i silniki troszke drozsze).

Sport:
Dałbym ograniczenie do 160 lub 165KM i 185 lub 190nm. Odcinka na maksa przy 7800obr. Czyli realnie maks co moznabyloby zrobic to seria + walki+chip. Czyli wydatek niewielki i raczej na zuzycie sprzetu mocno nie wplynie.

Open:
Ta klasa wg mnie mocno sie rozwinie w przyszlym roku. Jedyne co bym tu proponowal to wprowadzenie w granicach tej klasy dodatkowego pucharu nazwijmy to narazie "Open - " czyli wszystkie auta do 200KM. Wszyscy byliby sklasyfikowani w Open, a Ci ktorzy jada np 325 to maja taka dodatkowa klasyfikacje (jednoczesnie moga wygrac Open i Open -).
Takie auta typu 325 czy 328 kosztuja w tej chwili tyle co isy e30 praktycznie, a moc znacznie wieksza i sporo ludzi w to idzie. M-ka krzywdy nie zrobimy bo nadal bedzie to 1 klasyfikacja Open.

Dodatkowo w przyszlym roku bardzo bym chcial (marzenia...) zeby ktos z czolowki przygotowal konkurencyjne e36 do klasy sport. Uwazam ze za pare lat bez e36 bedzie kiepsko i chcac nie chcac musimy to jakos wspolnie wprowadzic (moze trzeba jakos regulamin dopasowac troszke pod to auto). E36 juz teraz jest latwiej przygotowac i koszta tez nie sa wieksze, a dostepnosc sporo wieksza. Takze nie mozna tego lekcewazyc.

Jak chodzi o kalendarz na 2011 to moja propozycja na chwile obecna wyglada tak (6 rund ABCUP i 7 rund BMW-Challenge):

marzec - BMW-Challenge polaczone z inna lokalna impreza (np. Wroclaw Rakietowa, Poznan SuperOes, Debrzno Rallyland)
kwiecien - Bednary ABCUP i BMW
maj - Torun poligon ABCUP i BMW
czerwiec - Nowe Miasto nad Pilica (kolo Warszawy) ABCUP i BMW
sierpien - Bednary ABCUP i BMW
wrzesien - Ulez lub Nowe Miasto nad Pilica ABCUP i BMW
pazdziernik - Bednary ABCUP i BMW

Oczywicie to tylko propozycja. Mozna zrobic zawsze 1 runde wiecej w lipcu jak bysmy chcieli. Dodatkowo szukamy fajnego miejsca na Dolnym Ślasku zamiast Rakietowej (jest nawet pomysl ulicznych zawodow w centrum Jeleniej Gory), a takze mamy kilka innych opcji nie zapisanych w propozycji.

Tak czy siak zmiany przeglosujemy jak co roku na zebraniu zawodnikow w listopadzie po zakonczeniu sezonu. To narazie tyle co mi przychodzi do glowy. Moze sa inne ciekawe propozycje?
_________________

 
 
Miki 
N3


Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 22 Wrz, 2010 14:15   

Myślę że propozycja zmiany w Hobby jest słuszna, w sumie nazwa powinna mówić sama za siebie, ale...... No właśnie, np. w e30 is seryjnie bylo lepsze zawieszenie amorki boge i takie tam. Myśle ze starczy zabronic jakichkolwiek zmian w silniku, bo lepsze amorki zwiekszaja bezpieczenstwo, a na naszych zawodach są jednak znaczne predkosci, nie chcialbym na seryjnym zawiasie smigać po bednarach nie mowiac o poligonie w toruniu

Bardzo podoba mi sie pomysł z open -, myśle ze zachęci to dużo nowych zawodników

Propozycja Kalendarza super
_________________

 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro 22 Wrz, 2010 14:26   

jak chodzi a amorki seryjne to wg mnie nie ma problemu, sam 2 lata jezdzilem w klasie sport na zwyklych kayabach gazowych po 100zl sztuka nowe (nawet na tym cos wygralem d/ ) i bylo spoko, Adam Ellert caly ten sezon tez jedzie na seryjnych nowych za ok 150zl sztuka i nie ma problemu, pewnie wiekszosc nowych tez ma serie, mysle ze to nie klopot
_________________

 
 
Miki 
N3


Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 22 Wrz, 2010 17:49   

Moja propozycja dla klasy Hobby:
Wszystko do 320 e36, wszystko seryjne, ale dopusciłbym zmiane foteli i pasów oraz kierownic, a przede wszystkim dowolne "zwykłe" opony. Wydaje mi się że dopuszczenie takich opon zwiększy atrakcyjność klasy, bo odpadnie kolejny czynnik zwiększający koszty startu, każdy posiadacz seryjnej beemki bedzie mogl bez specjalnych przygotowań, praktycznie "z marszu" wystartować
_________________

 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 23 Wrz, 2010 09:30   

Tak sobie mysle ze warto wprowadzic nastepujace gorne granice mocy na 2011:

Hobby:
Odcinka przy 6500obr/min
E30 i E36 compact: 140KM i 180nm
e36 sedan i coupe: 155KM i 200nm

Sport:
Odcinka przy 7800ob/min
E30 i E36 compact: 160KM i 190nm
E36 sedan i coupe: 175KM i 220nm

Wszystkie auta do 2,0 w Sport i Hobby.

Na koniec roku jak już pojawi się jakieś e36 to można wprowadzić jakieś drobne korekty, jak już będziemy wiedzieć co należy zrobić żeby auto było konkurencyjne.

A w "Open -" zastanowiłbym się nad wprowadzeniem Markguma jako jednej opony w dowolnym rozmiarze jaki jest dostępny. Zawsze to poprawi ilość nagród w cyklu, ale nic na siłę.
_________________

 
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Czw 30 Wrz, 2010 21:45   

moje i innych pomysły na 2011:

1) zwiększenie ilości klas
-nowa klasa "budżet" (pojemność do 1.8 i auta 8v) - obejmująca 316i i 318i - tylko markgum 14' w mieszance standardowej
-klasa hobby - w obecnej formie, ale tak jak Maciej napisał - silniki - odcięcie 6500obr., ale opona tylko 15' w mieszance standardowej (w tej chwili to chyba jedyna używana tak czy owak)
- klasa "sport 2.0", a w niej zwiększenie szans e36 - czyli dozwolona maska, klapa i szyby plastik, dozwolone felgi 17 cali - slick i deszcz markgum 225/45 - jeśli ktoś chce, może pozostać przy 185/55 15
-nowa klasa "sport 2.8" - na tych samych zasadach co klasa "sport 2.0", ale dozwolona pojemność to 2.8, felgi 17 cali zarówno dla e30 jak i e36 i opona 225.45 markgum sport i slick
- klasa "open" w niezmienionej formie, ale jeśli ktoś wygra klasę open na oponie markgum ,to również dostaje nagrodę w postaci tych opon

2) dopuszczenie wszystkich modeli benzynowych (e46 i nowsze) do klasy hobby, sport 2.0 i sport 2.8 - nowsze modele z dopuszczeniem 17 calowych felg i laminatów jak w e36

3) powrót do klasyfikacji generalnej, w której zwycięzcą może być zarówno zawodnik klasy sport, hobby lub open. do tego wymaganiem byłoby stworzenie mocno zróżnicowanego kalendarza i odcinków które nie faworyzują mocne samochody (jak najmniej prostych, sporo ciasnych zakrętów i trochę nawrotów na których liczy się technika).

[ Dodano: Czw 30 Wrz, 2010 21:46 ]
klasa open powinna jechać na dowolnej oponie, dobrowolnie markgumie
_________________
FreitagFahrerMotorsport
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 01 Paź, 2010 10:21   

widze, ze spotkanie w sprawie regulaminow, ktore odbedzie sie w listopadzie bedzie bardzo ciekawe, bo pomyslow sporo

co do propozycji Marcina, to uwazam, ze jest bardzo interesujaca i powinnismy to powaznie przemyslec i przeglosowac, mam tylko troszke inne zdanie w:
Marcin Piątek napisał/a:
- nowa klasa "budżet" (pojemność do 1.8 i auta 8v) - obejmująca 316i i 318i - tylko markgum 14' w mieszance standardowej

ta klasa w przyszlym roku jesli w ogole by powstala (pytanie o chetnych) to bedzie bardzo slabo obsadzona, wiec jesli juz bysmy chcieli sie w to bawic to narazie przy klasie hobby z jakims 1 dodatkowym pucharem dla najlepszego jadacego takim slabym i tanim autem, opony 14 cali to do e36 nie wejda raczej (a wlasnie te auta beda najtansze) takze dalbym 15 mimo wszystko (na komplecie 44zl roznicy to w roku nie wiecej niz 70zl wiecej)

Marcin Piątek napisał/a:
klasa "sport 2.0", a w niej zwiększenie szans e36 - czyli dozwolona maska, klapa i szyby plastik, dozwolone felgi 17 cali - slick i deszcz markgum 225/45 - jeśli ktoś chce, może pozostać przy 185/55 15


zrobienie konkurencyjnego e36 to swietny pomysl, ale ze zmianami nie mozna chyba przesadzic, trzeba pamietac ze e30 ma byc nadal konkurencyjne, najwiekszy problem polega na tym ze nie wiemy co trzeba zrobic zeby e36 jechalo i to bedzie troszke loteria, a i e36 compacta traktowalbym jak e30

Marcin Piątek napisał/a:
-nowa klasa "sport 2.8" - na tych samych zasadach co klasa "sport 2.0", ale dozwolona pojemność to 2.8, felgi 17 cali zarówno dla e30 jak i e36 i opona 225.45 markgum sport i slick


ekstra pomysl zamiast "Open -"


Mysle, ze powinno sie wypowiedziec wiecej osob co mysla i jakich zmian by chcieli i wtedy bedzie jasniejszy obraz. Piszczcie swoje propozycje j/

[ Dodano: Sob 02 Paź, 2010 20:49 ]
co do klasyfikacji generalnej bmw-challenge to jesli by taka wirtualnie stworzyc za ten sezon to narazie liderem bylby zawodnik klasy Sport przed dwoma kolegami z open, pozniej od4 do 6 miejsca zawodnicy klasy sport, dopiero na 8 miejscu vice-lider klasy open g/ g/
_________________

 
 
Lech 
A5


Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 47
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010 13:14   

Moja propozycja:

1. Klasy:
- Hobby - wszystkie BMW do 2000ccm, z wyłączeniem diesli (e21,e28,e30,e34,e36,e39,e46,e87,e90,z3), opona Markgum Sport w zwykłej mieszance 185/55/15 (dla e87 i e90 205/55/16 bo mniejsze chyba nie wejda). Dopuszczone dowolne zawieszenie (ciezko bedzie sprawdzic), silniki seryjne czyli trzymające seryjną moc +3% (to samo dla momentu). Odcięcie seryjnie. Zakazane plastiki itp. W miarem mozliwości puchar na kazdych zawodach dla najlepszego debiutanta (nagroda specjalna, brany pod uwage nie tylko czas jazdy, ale i samochod jakim dysponuje i technika jazdy, na sedziego proponuje Marcina Piątka :))

- Sport 2,0 - tak jak obecnie, opona Makgum w S2 slick i deszcz (185/55/15), dopuszczone e30 i e36 o pojemnosci do 2000ccm (swapy zabronione, tylko silniki montowane seryjnie w danym nadwoziu), bez diesli, wszytskie wersje nadwoziowe. Limity mocy 160km dla e30 i 170km dla e36. Jesli byłaby możliwa waga na zawodach można pomyslec nad limitami wagi. Zakazane plastiki, takze w e36.

- Sport 2,8 - dopuszczone (e21, e24, e28, e30, e32, e34, e36, e38, e39, e46, e60, e87, e90, z1, z3, z4), bez diesli, maksymalna pojemność 2800ccm, swapy dozwolone (tej decyzji nie jestem w 100% pewien, do przedyskutowania) limit mocy 200km, można wprowadzić limit wagi. Opona Markgum slick i deszcz nie wieksza niz 225/45/17 (wedle uznania dopuszczone tez mniejsze rozmiary).

- Open - tak jak w tym roku. Jesli szefostwo Markguma byłoby tym zainteresowane, nagroda dla zwyciezcy, jesli jechał na Markgumie.

2. Brak klasyfikacji generalnej
3. Powołanie komisji technicznej (konieczność!), ktoś musi być "tym złym" i sprawdzać zgodność aut z regulaminem.
4. Dodanie zapisu: "w sprawach nie objętych regulaminem decyduje większość zawodników startujących w danej rundzie" (jednoczesnie trzeba dązyć aby takich spraw było jak najmniej)
5. Zawody trzeba ukończyć tym samym autem, którym sie wystartowało, bez wyjątków (koniec ze zbieraniem podpisów)
6. Miejsca rozgrywania zawodów są moim zdaniem ok. Im bardziej zróżnicowane będą tereny tym lepiej.

Moim zdaniem zalet takiego podziału klas to:
- stworzenie klasy, która zapewniałaby wyrównaną rywalizacje za jak najmniejsze pieniądze (Hobby)
- pozostawienie klasy dla sportowców - Sport 2,0 :)
- utworzenie klasy dla sportowców, którym znudziło sie 150km a nie maja kasy na M3 - Sport 2,8. Rozwiązuje to dodatkowo problem robienia 320i e36 konkurencujnym w klasie Sport 2,0 (nie trzeba tyle myslec i testować nad wałkami, kompami, wydachami, plastikami itp.) Wystarczy po prostu wymienić w nim silnik i mamy auto gotowe do wygrywania Sport 2,8. Dla pasjonatów M50B20 i M52B20 zostaje jednak w dalszym ciągu możliwość startu w Sporcie 2,0 (nie wiem czy znajdzie sie ktoś taki).
- pozostawienie ciekawej klasy potworów (Open), które sprawiają, że BMW mogą być wysoko w generalkach ABcup i sa widowiskowe
- dodanie nowych modeli dopuszczonych powinno tylko zwiekszyc ilośc potencjalnych startujących. Myśle ze nowsze modele z porównywalnymi mocami wcale nie sa szybsze, chociazby z powodu wiekszej masy. Nie powinno to zatem wplynac na poziom rywalicacji. Dodatkowym plusem jest to, ze Zbery bedzie mógł startować większą liczbą posiadanych przez siebie samochodów np. 728i e38 na slicku na poligonie w Toruniu, albo 520i e39 Touring w automacie na szmacie na Bednarach z Juniorem z tyłu w foteliku. To tez powinno urozmaicić rozgrywki :D

Oczywiscie wszystko do przedyskutowania :)
 
 
kons6 
N0


Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 11
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010 17:08   

z mojej strony 2 sugestie:
- na eliminacjach Ułęż, Bednary, Zegrze Pom. (o ile będzie), RL Debrzno i podobnych obowiązkowa klatka lub co najmniej roll-bar; wiem, że to dodatkowe koszty, ale roll-bar może być prosty (na tyle jednak, żeby zgodnie z nazwą chronił w przypadku rolki) i demontowalny, może jakaś firma robiąca i montująca przygotowałaby atrakcyjną ofertę; uzasadnienie Ci, którzy byli na Ułężu i Bednarach znają

- może któryś z importerów/dostawców używanych slicków rajdowych byłby zainteresowany podobną współpracą z Open jak Markgum ze Sport; gdyby jeszcze bardziej dało się ograniczyć koszt tych opon, to zawodnicy się ucieszą
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Czw 07 Paź, 2010 09:31   

Lechu - nie mogę się z Tobą zgodzić w dwóch kwestiach:

- sport 2.0 jeśli nie wprowadzimy udogodnień typu plastiki dla ciężkich i tanich e36 coupe i sedan - klasa umrze albo stanie się droższa niż sport 2.8 (bez sensu). Już w tej chwili bardzo ciężko o dobrego iesa, a zwiększenie konkurencyjności e36 może temu zaradzić. Według mnie sytuacja powinna wyglądać w taki sposób, że dany zawodnik powinien w e30 318is i e36 318is/320i robić porównywalny czas z dokładnością do +/- 0,5-1 sek na minutowej próbie. Bez plastików i zmiany opony na 17 nie ma takiej opcji - e36 jest za ciężkie nawet z plastikami. (po co ograniczać klasę 2.0 do iesa? - który jest w tej chwili jedyną opcją)

-sport 2.8 - nie mogą być dozwolone swapy. e30 w 325i i e36 w budzie compact miało silnik 2.5 170km, coupe i sedan w e36 - cięższe od nich miało 2.8, a osiągi tych samochodów są porównywalne. Chyba nie chodzi o to żeby każdy kupował compacta, swapował na 2.8 i będziemy mieli kolejną klasę w której jest jeden model auta. Chodzi o to żeby modeli do ścigania było kilka - to spowoduje atrakcyjność klasy - jak w BTCC..

pozdr.
M.
P.S.
kons6
-rollbar to dobry pomysł - mamy w Poznaniu bardzo dobrego wykonawcę klatek, który pewnie by się podjął wyceny i robienia czegoś takiego.
_________________
FreitagFahrerMotorsport
 
 
Lech 
A5


Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 47
Wysłany: Pią 08 Paź, 2010 18:51   

Oto moja argumetacja Marcinie:

ad. myślnik nr 1 - w sport 2,0 zostaje zawsze 318ti, a poza tym samych silników m42 jest duzo wiec można je spokojnie przekładac do kwadratów i wcale nie jest to aż taka skomplikowana operacja. Montaż plastików wcale nie jest taki tani, a w przypadku szyb dodatkowo stwarza problemy z policją. Myslę, że zwiększenie limitu mocy jest dostatecznym wyrównaniem. Ewentualnie można wprowadzić jakiś wyższy limit wagowy dla e30 (ale bez przesady). M50b20 i M52b20 nigdy nie były silnikami, które chociażby próbowały być sportowe, dlatego myślę, że ich modyfikacja jest nieopłacalna i lepiej poprostu zmienić pojemność na większą. Co do e36 z M42 to myślę, że dodatkową korzyścią rekompensującą w jakimś stopniu większą masę jest wielowahacz z tyłu. Wiadomo, że samochody nigdy idealnie równe nie będą, ale wprowadzanie plastików namiesza tylko moim zdaniem w regulaminie.

ad. myślnik nr 2 - moj pomysł ze swapami był taki, że skoro górny limit mocy ustawiony jest dla silnika m52b28 w e36 to m20b25, m50b25 i m52b2 bedzie mozna modyfikować. Wymiana koloktero dolotowego i wydechowego + chip dają w m52b25 (323ti) jakies 190 koni. Uwazam, ze wtedy zbliza sie on osiągami (sam silnik) do M52b28. Po co zatem wydawać kase na modyfikacje, skoro mozna od razu wsadzic 2,8 i miec takie same osiągi w serii bez kombinacji. Myślę, że podobnie ma sie sprawa w m20b25 i ze jest to tylko kwestią pieniędzy zrobienie go na 190 koni. Dlatego uważam, że swapy wiele w tej klasie niewiele zmienią.

To tylko moje przemyslenia. Ciekawe co na ten temat myślą inni? :)
 
 
Marcin Piątek 
N3
piątek



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 88
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010 21:37   

a oto moja argumentacja, Lechu:

-ad1.
same silniki m42 to nie wszystko - chodzi również o budy do kwadratów których jest coraz mniej i są coraz droższe. Montaż plastików jest tańszy niż przekładka silnika M42 do budy 316i albo innej. M50 i M52 to nie są sportowe silniki, podobnie jak M42. Sportowe są ich odpowiedniki - S50, S52 i S42 - także argument co do silnika że nie próbował być sportowy nie do końca do mnie nie trafia. Jeśli uważasz że wielowahacz z tyłu jest wystarczającą rekompensatą dla 150-200kg "nadwagi", to chętnie zobaczę jak ktoś na odcinku zrobi porównywalny czas e36 sedan/coupe M42 i e30 z M42.. Według mnie ograniczenie masy minimalnej dla e30 - 1000-1050kg i dla e36 o 50kg wyższej byłoby sprawiedliwe (należałoby zbadać jak dokładnie wyglądają masy tych samochodów na jednej wadze). Wprowadzenie plastików w regulaminie nic nie na miesza i nie jest skomplikowane.

Moje założenie jest takie - jak najwięcej opcji nadwoziowych o porównywalnych możwliościach - to zmniejsza koszt przygotowania - każdy wybiera coś dla siebie. Twoje argumenty ograniczają możliwości klasy sport 2.0 do dwóch aut 318is i 318ti.

-ad2. możliwe że masz rację co do modyfikacji silnika 323ti - dadzą finalnie podobną moc jak w 328i. Górna granica modyfikacji daje nam seryjne możliwości silnika 2.8 i dobrze. Natomiast modyfikacja 2.8 daje większe możliwości, które powinny być zarezerwowane dla coupe i sedana i być rekompensatą za "nadawagę" wersji nadwoziowych w których występowały. Przykład:

323ti po modyfikacjach silnika -190km kontra 328i po modyfikacjach - 200-210km - nadal porównywalne.

compact z silnikiem 328i i modyfikacje na 200-210km - jedyna opcja, bo coupe i sedan z tym samym silnikiem będą za ciężkie.

swapy powinny być zabronione - znów z tego samego względu. Dużo opcji nadwoziowych o porównywalnych możliwościach, a nie tak jak proponujesz - compact 328i, który stanie się jedyną opcją - tak jak w tej chwili 318is w klasie sport.

[ Dodano: Sob 16 Paź, 2010 23:40 ]
Moje przemyślenia po dzisiejszym dniu:

oprócz słabej formy, źle dobranych opon i 200kg nadwagi jechało mi się naprawdę przyjemnie (poza kartingiem, na którym nowe deszczówki nie dawały ani odrobiny przyjemności). pierwsza próba była po prostu genialna.

obecna klasa sport jest klasą w zasadzie tylko dla iesów (możliwe że również 318ti - ale tego nikt nie sprawdził)
e36 320i w dzisiejszej specyfikacji nie ma podejścia - głównie za sprawą masy.

wnioski - dwie opcje na 2011:
-rozwnięcie klasy sport (pojemność do 2.0) o kolejne wersje nadwoziowe - poprzez ustalenie masy minimalnej dla e36 w dowolnej wersji nadwoziowej - o daną ilość kg większej od e30 - do uzyskania przez zastosowanie laminatów.
-zostawienie klasy sport w obecnej wersji (nazwa nie jest do końca adekwatna - można ją zmienić na e30 1.8, bo pozostałe bmw się zwyczajnie nie nadają :)

jeśli chodzi o samo e36 - według mnie przy tej masie która jest - 200kg więcej od e30 w wersji is - ma szansę robić czasy porównywalne dopiero przy feldze 17 i silniku 2.5-2.8 (trudno powiedzieć).

masa minimalna jest kluczowa dla regulaminu 2011. wystarczy sobie przypomnieć akcję z 1999, kiedy xara kit car (960kg) w porównaniu do aut WRC (1230kg) na asfaltach nie dawała im szans - mimo napędu na jedną oś i momentu obrotowego grubo ponad 2 razy mniejszego.

gratulacja dla wszystkich zwycięzców - w szczególności klasy sport, która dzisiaj zniszczyła open :)
_________________
FreitagFahrerMotorsport
 
 
maciej 
WRC :-)))
macius



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 617
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 22 Paź, 2010 14:58   

kazde nowe doswiadczenia i opinie na temat e36 sa cenne, widac ze nie bedzie latwo przygotowac konkurencyjne e36 do sporta, a moze by zmienic podzial klas i zrobic zamiast hobby i sport:
klasy SPORT E30, SPORT NEW (e36 i nowsze do 2,0), Super SPORT NEW (e36 i nowsze powyżej 2,0) :mrgreen: d/ tak temat do myslenia j/
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Mer created by maxis